Re: Konwersja partycji extended na primary i boot systemu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 12:48:36 MET

Użytkownik "pbas" <pbas@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:422596f6$1@news.home.net.pl...

> No wlasnie tego nie zapisalem :( Pamietam tylko, ze komunikat byl w
> stylu "non system". Ale nie napisalem o jeszcze jednej waznej
> rzeczy - aktywna jest partycja podstawowa - ta z dyskiem D:

To zrozumiałe, gdyż system do startu wymaga partycji podstawowej.

> Plik Boot.ini jest na dysku C: ktory jest na partycji rozszerzonej, a
> aktywna jest partycja podstawowa - ta z dyskiem D: ... totalnie
> namieszane.

A gdzie są pliki ntldr i ntdetect.com? Powinny być tam gdzie Boot.ini,
czyli na partycji aktywnej.

I jeszcze raz się zapytam: czy jesteś _pewien_, że pierwsza partycja
podstawowa miała literkę D a nie C, kiedy jeszcze system działał???
Chodzi mi o to co raportował sam system, a nie o literki pokazywane
Partition Magiciem.

Jak rozumiem, po ostatniej zabawie PMagiciem obie partycje są
podstawowe. W takim razie na drugą z nich wgraj teraz pliki ntldr i
ntdetect.com (Boot.ini już jest), ustaw ją jako aktywną i spróbuj
wystartować system, Jeśli dalej będzie problem, to uruchom Konsolę
Odzyskiwania z płytki instalacyjnej i wykonaj dwa polecenia: fixmbr oraz
fixboot. Jeśli system się zacznie uruchamiać ale zatrzyma się z
bluescreenem, to usuń podpis dysku wykonując fdisk /mbr z dyskietki
DOS-owej.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/