Re: win2k: harddiskvolume

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 18:02:03 MET

Użytkownik "adasiek" <podolany@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości
news:cu5861.1bg.1@podolany.art.pl
> witam!
>
> w jaki sposob win2k numeruje sobie partycje na dyskach twardych??

Była o tym nieraz mowa na grupie, poszukaj postów z "nt-signature",
"podpis dysku" w treści.

> mam dysk, na ktorym w momencie instalacji win2k byly dwie partycje,
> ale juz po instalacji dosyc mocno uzywalem PartitionMagic8.0;
> w wyniku tych dzialan, pierwsza partycja pozostala na miejscu, ale
> druga wywedrowala kawalek dalej i zostaly przed nia i po niej
> utworzone inne partycje (w ramach jednej rozszerzonej), ale nie
> byly tworzone w zadnej logicznej kolejnosci; wiem, ze Linux nazywa
> sobie partycje zgodnie z czasem ich utworzenia, wiec moja pierwsza

A skąd to wiesz - podaj źródło. Nie bardzo widzę możliwość zapisania dat
utworzenia poszczególnych partycji na dysku.

> partycja bylaby hdx1, druga (przesuwana) hdx5, a kolejne z zgodnie
> z kolejnoscia ich tworzenia;
>
> jak juz sie dowiem, to bede mogl wpisac cos w klucz:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\hivelist
> ktory zawiera informacje o katalogach rozniastych;

Poszukaj na IT-FAQ artykułów pod nazwą Dyskologia, tam jest to
wyjaśnione.

/odpowiadając zmień px na pl/