win2k: harddiskvolume

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 14:04:48 MET

witam!

w jaki sposob win2k numeruje sobie partycje na dyskach twardych??

mam dysk, na ktorym w momencie instalacji win2k byly dwie partycje,
ale juz po instalacji dosyc mocno uzywalem PartitionMagic8.0;
w wyniku tych dzialan, pierwsza partycja pozostala na miejscu, ale
druga wywedrowala kawalek dalej i zostaly przed nia i po niej
utworzone inne partycje (w ramach jednej rozszerzonej), ale nie
byly tworzone w zadnej logicznej kolejnosci; wiem, ze Linux nazywa
sobie partycje zgodnie z czasem ich utworzenia, wiec moja pierwsza
partycja bylaby hdx1, druga (przesuwana) hdx5, a kolejne z zgodnie
z kolejnoscia ich tworzenia;

jak juz sie dowiem, to bede mogl wpisac cos w klucz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\hivelist
ktory zawiera informacje o katalogach rozniastych;

dzieki;
adas;