Re: [WinXP SP2] błędy o id 7011, spowolnienie działania systemu

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Sun 06 Feb 2005 - 09:55:40 MET

Piotr Gnyp <toread@NOSPAM.discordia.pl> napisał(a) w wiadomości
news:cu3ta9$poi$1@atlantis.news.tpi.pl..., że:
> Witam,
> po jakichś 2 latach od instalacji nagle mój dziennik zdarzeń zaczął się
> zapełniać takimi oto trzema rodzajami błędów (wszystkie o id 7011, źródłem
> jest Service Control Manager)
>
> Limit czasu (30000 milisekund) podczas oczekiwania na odpowiedź
> transakcji z
> usługi TrkWks.
>
> Limit czasu (30000 milisekund) podczas oczekiwania na odpowiedź
> transakcji z
> usługi ShellHWDetection.
>
> Limit czasu (30000 milisekund) podczas oczekiwania na odpowiedź
> [...]

(Rezygnacja z uruchamianych zbednych uslug i programów )
jest bardzo wazny przy zamykaniu. Każda uruchomiona usługa
wymaga pewnego czasu do jej zamkniecia, uruchomienie dużej liczby uslug
wydluza wiec nie tylko uruchamianie systemu, ale takze jego zamykanie .
Ponadto, można zmniejszyć opżnienie zamkniecia systemu w celu umożliwienia
zakończenia procesów.
Gdy rozpoczyna sie zamykanie WinXP, kazdy uruchomiony proces, usluga lub
aplikacja otrzymuje 20 sekund na zakonczenie swej pracy. Gdy po uplywie tego
czasu istnieje jeszcze jakis niezamkniety proces, usluga, aplikacja, WinXP
wyswietla okno dialogowe, dajace uzytkownikowi wybor postepowania -
oczekiwanie kolejnych 20 sekund, natychmiastowe zakonczenie przedmiotowego
procesu albo rezygnacje z zamykania systemu.
Mozna to zmienic w rejestrze:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
dodać wartośc ciagu "WaitToKillAppTimeout" i przypisac jej nowa wartosc
limitu wyrazona w milisekundach.
default = 20000 --> 20 sekund
dla 10 sek. -->10000
oraz dodaj nową warośc ciagu "AutoEndTasks" = 1 (wlacz.), 0 (wyl.)
Ewentualnie "HungAppTimeout" = ustalasz po jakim czasie system ma
pokazać okienko z informacją o błędzie. Standard to 5000 milisekund

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Często smak życia odbiera apetyt