Re: Usługa Przeglądarka komputera zakończyła działanie. ID 7023

Autor: Sławek <slawek_at_poczta.mr.com.pl.bezkoncowki>
Data: Thu 03 Feb 2005 - 10:57:51 MET

> Domena NT4 - Windows XP Pro. Po instalacji SP2 występuje problem z
> przeglądaniem sieci w otoczeniu sieciowym.....

Nie wiem, na ile mam rację, ale wygląda na to, że winnemu zaistniałego stanu
rzeczy jest usługa Zapora systemu Windows/Udostępnianie połączenia
internetowego. W związku z tym, że ten komp jest w sieci lokalnej chronionej
jednym dużym firewall'em na wyjściu internetowym, postanowiłem wyłączyć
całkowicie tą usługę (nie lubię, jak mi chodzą jakieś paskudztwa, z których
i tak nie korzystam, a tylko zabierają pamięć operacyjną i zasoby sprzętowe
maszyny). No i po dogłębnej analizie okazało się, że jak ta usługa jest
wyłączona, to występuje wspomniany przeze mnie problem. Jak się daną usługę
włączy - problem znika. Widać musi być jakieś powiązanie pomiędzy tą usługą,
a usługą Przeglądarka komputera. Czy mam rację?? Czy ktoś może to
potwierdzić??

Pozdrawiam
Sławek.

PS. Swoją drogą, chwała MS za to, że coraz bardziej zabezpiecza swoje
systemy, ale z drugiej strony mogę przecież używać innych firewalli i
chciałbym usługę wbudowaną całkowicie wyłączyć, a to, jak pokazuje mój
przykład, może prowadzić do pewnych problemów. A może ten problem występuje
tylko u mnie??