Re: Win 2003 server + Radius

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 23:35:36 MET

tycztom wrote:
> ->J.E. Tomasz Onyszko<- cutmj6$rlt$1@inews.gazeta.pl naszkrobal(a):
> Dobrze skonfigurowany Radius daje bardzo dużo - np. centralny system
> autentykacji, 1-o hasło do różnych systemów, trzymane w centralnym,
> dobrze strzeżonym punkcie.
Uwierzytelnienia :) - poczytaj o AD, dokaldnie daje ci to co chcesz -
czyli centralna baze uzytkownikow, silne uwierzytelnieni (Kerberos),
mozliwosc wspolpracy i jednej bazy uzytkownikow z innymi systemami
(Linux i teoretycznie kazdy ktoru pozwala na zastosowanie Kerberos),
dostep poprzez LDAP itp itd. Odpowiednio wdrozone i przemyslane daje ci
SIngle-sign on itp To czy baza danych serwera Radius jest lepiej
strzezona niz baza AD to tez jest do dyskusji

W twoim wypadku dochodzi rowniez to ze mozesz na podstawie danych
uzykownikow z AD uwierzytelniach ludzi poprzez RADIUS'a - wystarczy
serwer RADIUS ktory pozwala na korzystanie z AD lub serwera LDAP (tak
jak na przyklad CISCO ACS) czy chociazby serwer Radius z Windows czyli IAS

(...)
> wiele

(...)

Zeby sie wypowiedziec jak sie da je zintegrowac z AD itp to musialbym
wiedziec jakie to uslugi ale pewnie da sie

(...)

> A więc - jeżeli dobrze zrozumiałem - z "default" Win nie potrafi
> korzystać z innego Radiusa niż IAS??? Dobrze myślę???

Mylisz troche pojecia - AD zapewnia ci mechanizmy centralnej bazy
uzytkownikow i silnego uwierzytelnienia - jednym z elementow systemu
windows jest serwer RADIUS, o nazwie IAS ktory pozwala na
uwierzytelnienie uzytkownikow uslug poprzez protokol RADIUS na podstawie
kont skladowanych w AD

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl