Re: Win 2003 server + Radius

Autor: tycztom <tycztom--tegoniema.._at_volt.iem.pw.edu.pl>
Data: Tue 15 Feb 2005 - 22:38:49 MET

->J.E. Tomasz Onyszko<- cutmj6$rlt$1@inews.gazeta.pl naszkrobal(a):

> W ten sposb w jaki chcesz w tej chwili nie da sie - dziwie sie wogole
> co do Twojego podejscia - silne mechanizmy uwierzytelnienia jakie daje
> domena chcialbys zamienic na to co daje Radius.

Dobrze skonfigurowany Radius daje bardzo dużo - np. centralny system
autentykacji, 1-o hasło do różnych systemów, trzymane w centralnym,
dobrze strzeżonym punkcie.

> Zakaldam ze:
> - masz troche tych uzytkownikow

tak

> - masz jakies usllugi ktore korzystaja z tego RADIUSA

wiele

> - chcialbys wdrozyc AD i jednoczesnie zachowac mozliwosc
> uwierzytelniani przez RADIUSa

AD jest wdrożone, uwierzytelnianie przez Radiusa NIE :)

> OK, wiec :
> - zmigruj konta z RADIUS do AD (skrypt czy inna inszosc)
> - w domenie zainstaluj serwera IAS
> - przekonfiguruj dzialajce w tej chwili uslugi zeby korzystaly z
> sewera IAS albo isteniejace sewery RADIUS aby zapytania przekazywaly
> do IAS

A więc - jeżeli dobrze zrozumiałem - z "default" Win nie potrafi
korzystać z innego Radiusa niż IAS??? Dobrze myślę???

wielkie dzięki
pozdrawiam
tt

--