Re: Instalowanie oprogramowania a prawa dostepu

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 19:58:05 MET

Piotr S. <piechu1@GIN_SPAMERZE.wp.pl> napisał(a):
> Witam,
> Mam WinXp prof z SP2. Do codziennej pracy loguje sie jako zwykly user,
> jednak jesli chce cos zainstalowac to robie "uruchom jako..." i uruchamiam
> program instalacyjny z prawami admina. Wszystko gra. Jednak kazdy program
> co zainstaluje z prawami admina jest dostepny dla wszystkich uzytkowników.
> Chcialbym miec mozliwosc wyboru np. Instalujac przegladarke lub inny
> program chcialbym aby tylko administrator go widzial - oczywiscie nie w
> kazdej sytuacji, dlatego potrzebny mi wybor.
> [...]

Po pierwsze, to czy do instalacji programu są potrzebne uprawnienia
administracyjne zależy gdzie ten program instalujesz i co instalator robi w
rejestrze. Po drugie przecież możesz ustawić prawa do katalogów z programami
czy chociażby samych ich plików wykonywalnych.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/