Instalowanie oprogramowania a prawa dostepu

Autor: Piotr S. <piechu1_at_GIN_SPAMERZE.wp.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 13:48:23 MET

Witam,

Mam WinXp prof z SP2. Do codziennej pracy loguje sie jako zwykly user,
jednak jesli chce cos zainstalowac to robie "uruchom jako..." i uruchamiam
program instalacyjny z prawami admina. Wszystko gra. Jednak kazdy program co
zainstaluje z prawami admina jest dostepny dla wszystkich uzytkowników.
Chcialbym miec mozliwosc wyboru np. Instalujac przegladarke lub inny program
chcialbym aby tylko administrator go widzial - oczywiscie nie w kazdej
sytuacji, dlatego potrzebny mi wybor.

W ogóle jest to jakos dziwnie zrobione (lub ja czegos jeszcze nie umiem
skonfigurowac). Dla mnie logicznym byloby, w przypadku dokonywania operacji
administracyjnych, jako user, aby wyskakiwalo mi tylko haslo (bez nazwy
uzytkownika) i dany program instalowal by sie na moje i tylko moje konto.
Lub miec jakis wybór czy chce tylko na moim koncie czy z dostepem dla
wszystkich. Na koncie administrator (rzadko tam wchodze) robi sie straszny
syf jesli ciagle odpalam programy jako admin (bo niektore tego wymagaja). Z
reszta wszyscy inni tez widza te programy.

Czy jest jakas mozliwosc, aby to zmienic? Lub sposób na poradzenie sobie z
tym?

Piotr