Re: zdalny dostęp win 2000

Autor: Mirek _at_www.dzienpo.tk <_at_www.dzienpo.tk>
Data: Mon 07 Feb 2005 - 12:43:54 MET

Dnia Sun, 6 Feb 2005 22:27:37 +0100, "Stoout" <stoout@wp.pl> napisał:

>podłacze sie do pytania, ale je nieco skomplikuje ;-)
>chciałbym uruchomić mój komputer zdalnie z sieci internetowej, chyba
>przyda sie komenda WakeOnLan, móc na nim zdalnie pracować i go
>zamknąć. system to w2k, stałe łącze, publiczne ip, atx.
>czy ktoś poza wróżką potrafi to zrobić? :)

OK. Postaram sie odpowiedziec na wszystkie pytania i zamknac watek :)

1. Jesli chcesz sie laczyc na WinXP z jakiegokolwiek systemu to musisz
na tym systemie (z ktorego sie bedziesz laczyc) zainstalowac Klienta
Remote Desktop ktory to znajduje sie na plytce instalacyjnej WindowsXP
lub jest do pobrania ze stron Microsoftu.
2. Jesli chcesz sie laczyc na Windows 2000 Serwer (na inne 2000 nie ma
mozliwosci przy uzyciu Remote Desktop) to musisz na tym serwerze
doinstalowac Terminal Services.
3. Hmm, chyba juz tylko zostalo pytanie jak wystartowac system
zdalnie. A wiec, nalezy po pierwsze sprawdzic czy karta sieciowa jest
podlaczona specjalnym kabelkiem z plyta glowna i czy wlaczona jest
taka mozliwosc w BIOSie (Boot from LAN) a nastepnie zaopatrzyc sie w
programik typu Wake On Lan (google Twoim przyjacielem ;)) no i wpisac
adres mac karty sieciowej komputera ktory chcemy wystartowac (lub IP).

Mysle ze to wszystko w tym temacie... :)

--
Mirek
http://www.dzienpo.tk