Re: WinXP Pro - jak to zrobić?? Rożna konfiguracja sieci LAN dla 2 rożnych kont na tym samym komputerze

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <black.fox_at_blackfox.org>
Data: Sat 22 Jan 2005 - 16:37:09 MET

matti wrote:

> Mam problem, ponieważ reinstalowałem system - chciałbym ustawić tak Windows'a
> żeby user: Marcin z prawami admina miał ustawione połaczenie sieciowe na DHCP,
> user Paweł z prawami Ograniczone miał statyczny adres IP np. 192.168.1.100.
> Chodzi o to żeby konto admina nie było wystawione na zewnętrzny adres IP.

Było o tym już niejednokrotnie na tej i innych grupach - można to zrobić
odpowiednimi skryptami wykonywanymi przy logowaniu użytkownika.
"netsh interface ip dump > ipsettings.txt" - zapis ustawień do pliku,
"netsh < ipsettings.txt" - przywrócenie ustawień z pliku. Więcej
szczegółów a archiwum.

> Czy jest możliwe zainstalowanie firewall'a Zone ALarm tak aby uruchamiał się
> pod użytkownikiem Paweł, a nie uruchamiał się w przypadku konta Marcin.

Firewalle instalują cię /zazwyczaj/ jako usługi i działają niezależni od
konta na jakim pracuje użytkownik, więc z tym może być problem.

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk