Re: siec -- jak to zrobic?

Autor: Marek Kutyla <SpamBezSzans_at_jakis.pl>
Data: Sat 22 Jan 2005 - 12:23:10 MET

Tego oto dnia 2005-01-22 10:17, Niejaki/a jb bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> witam,
>
> mam trzy komputery i drukarke, i chcialbym to wszystko jakos polaczyc,
> aby drukarka byla "wspolna".

Romiem ze te kompy sa polaczone LAN-em ?

> na komputerach sa systemy: XP, w98 i w95. do XP jest podlaczona
> neostrada, ale nie chce aby byla dostepna dla pozostalych komputerow.
> zalezy mi tylko na komunikacji pomiedzy komputerami w sieci lokalnej i
> widocznej drukarce podlaczonej pod w98.
>
> uprzejmie prosze o linki lub wskazowki co kupic, jak polaczyc, co gdzie
> wpisac w windowsach aby osiagnac ten cel. prosze o instrukcje
> "krok-po-kroku" bo jestem kompletnie zielony w tych sprawach.

MAsz dwa wyjscia :
1. Podlaczyc drukarke pod jeden z kompow i z niego ja udostepnic (opis
jak to zrobic - F1 w Windzie)
        - zalezty : zero dodatkowych nakladow aby to uruchomic
        - komp do ktorego bedzie podlacona drukarka bedzie musial byc caly czas
wlaczony kiedy bedziesz chcial drukowac z innych kompow.
2. Kupic Print Server, podlaczyc go do LAN-u, a do niego drukarke (opis
jak to zrobic bedziesz miec w manualu do Print Servera)
        - zalety : Print Server to malutkie pudeleczko, ktore dopniesz do
drukarki, bierze niewiele pradu i tylko ono musi byc wlaczone jak chcesz
drukowac. Nawet gdyby Print Server byl wylaczony to startuje b. szybko,
znacznie szybciej niz komp.
        - wady : pare pln trzeba na niego wydac.
Ja moge polecic D-Linka DP-301P+,
http://tinyurl.com/3va58
Popatrz gdzies u siebie ile kosztuje nowy w sklepie, popatrz na Allegro,
potem zastanow sie co Ci bardziej odpowiada i do dziela !

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --