Re: Serwer Plikow

Autor: Xtlan <xtlan_at_interia.usun-to.pl>
Data: Thu 20 Jan 2005 - 14:14:48 MET

> Buduje serwer plikow dla firmy ok 30 osob z niego korzysta , serwer win2k3
> i mam dylemat czy kupic kontroler z dyskami SCSII 320 (148GB)
> czy SATA 300GB kontroler do tego Adapteca
> czy bedzie widoczna roznica na niekorzysc SATA ?
> a jesli tak to czy bedzie to odczuwalne ?
> maxymalne obciazenie serwera ok 15 osob w jedenej chwili.
> praca max 8 osob nad 1 plikiem

Nie jestem super obczajaczem, ale SCSI wybrałbym głównie z powodu dłuższej
żywotności, zwiększonej odporności oraz krótkiego czasu dostępu - to
znacznie zwiększa wydajność przy wielu odwołaniach na raz (zazwyczaj różne
części dysku). Są też przystosowane do silnych obciążeń (w sensie odwołań),
nie zajedzesz takiego dysku w tym samym czasie co AT'owego - oczywiśćie
jeśli trafisz na sprawny model - nie wadliwy - jak w życiu :>

Jeśli już upierasz się na SATA, to kup dyski S-ATA WD Raptor 1000RPM (chyba
jedyne takie na rynku z konstrukcją fizyczną, dostępem jak w SCSI). Minus
jest taki, że są droższe nisz ich odpowiedniki SCSI cządź Fibre Channel.

--
Dziękuję/Pozdrawiam.
Xtlan,