Re: RAID 5 - jak ?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 21:06:19 MET

On Tue, 18 Jan 2005 19:44:43 +0000 (UTC), Mariusz wrote:

> I dokladnie to chcialem wiedziec ! Czyli zalezy co do czego.

> 1. Do AD + file server (mam tez inna maszyne pod MS SQL)tutaj zostane chyba
> przy RAID 1 + 1 dysk spare.

Do AD + serwer plików wystarczy w zupełności RAID5 - mam tak zrobiony
serwer i nie mam żadnych problemów wydajnościowych - sieć działa na 100mbit
(~10MB/sek) i RAID5 bezproblemowo się wyrabia. Ale muszę pomyśleć o
przeniesieniu serwera do sieci 1Gb i tu może mi się RAID5 nie wyrobić :/
Do serwerów baz danych najlepiej robić RAID0+1 ale jak się nie ma dysków to
się robi RAID1 + spare :) Zastanów się jednak nad zakupem jeszcze jednego
dysku i wykorzystaniem go w RAID0+1 bez spare. RAID0+1 zapewnia dużą
redundancję i w macierzach z RAID1 raczej spare nie jest wykorzystywany -
bardziej się przydaje w RAID0 i RAID5.

> 2. Sorry z dyskami, pomylka - 146GB 10K RPM SCSI Hard Drive Ultra 320.

No problem - tak się zdziwiłem bo największe właśnie 146GB widziałem na
SCSI :)

--
Pozdrawiam
Piotrek