Re: RAID 5 - jak ?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 18 Jan 2005 - 20:12:52 MET

On Mon, 17 Jan 2005 23:51:56 +0100, Tomasz Onyszko wrote:

> 1. poczytac o konfiugracji RAID
> 2. na 3 dyskach przy kontrolerze sprzetowym i konfiguracji RAID5
> stworzysz tylko jeden wolumen - wynika to z wlasciwosci RAID5 (patrz
> punkt 1) na nim mozesz z poziomu windows tworzyc dyski logiczne ktore
> grzeja juz kontroler (w zasadzie)

Na wielu kontrolerach nie musisz robić jednego wolumenu i robić na nim
dyski logiczne. Możesz wygenerować kilka "macierzy" i na nich robić
wolumeny i dyski logiczne.

> 3. RAID5 najwydajniejszym rozwiazaniem nie jest - zalete ma ta ze
> zapewnia solidna redundancje - optymalnie byloby jakbys mial troche
> wiecej dyskow i zrobil na przyklad 2xHDD w RAID1 + wolumen z pozostalych
> na RAID5 ale tak to nie kombinuj i po prostu zrob z tych trzch dyskow
> konfiguracje RAID5

To zależy do czego :) Zapis ma tragicznie wolny - odczyt (uwzględniając
bezpieczeństwo danych) jest bardzo dobry i _porównywalny_ z RAID0.

A swoją droga ciekawe te dyski 175GB :) Jeszcze takich nie spotkałem :)

--
Pozdrawiam
Piotrek