Re: RAID 5 - jak ?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 23:51:56 MET

Mariusz wrote:
> Witam
> Mam serwerek w nim 3 dyski x 175 GB 10000 rpm + sprzetowy RAID. Chce uzywac
> go jako podstawowy server plikow oraz kontroler domeny.
> Zastanawiam sie jaka by byla najlepsza konfiguracja dla niego ?
> Chce utworzyc RAID 5 to napewno, natomiast budzi watpliwosci we
> mnie sama konfiguracja RAID, czy lepiej np. stworzyc trzy niezalezne
> tablice (array) na poziomie kontrolera np. systemowa oraz dwie inne do
> przechowywania danych, czy moze zostawic jedna a podzielic przestrzen
> dyskowa pozniej pod win ? A moze tak i tak. Co bedzie wydajniejsze ?

1. poczytac o konfiugracji RAID
2. na 3 dyskach przy kontrolerze sprzetowym i konfiguracji RAID5
stworzysz tylko jeden wolumen - wynika to z wlasciwosci RAID5 (patrz
punkt 1) na nim mozesz z poziomu windows tworzyc dyski logiczne ktore
grzeja juz kontroler (w zasadzie)
3. RAID5 najwydajniejszym rozwiazaniem nie jest - zalete ma ta ze
zapewnia solidna redundancje - optymalnie byloby jakbys mial troche
wiecej dyskow i zrobil na przyklad 2xHDD w RAID1 + wolumen z pozostalych
na RAID5 ale tak to nie kombinuj i po prostu zrob z tych trzch dyskow
konfiguracje RAID5

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl