Re: Win Xp - Zapora - Problem z FTP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 17 Jan 2005 - 22:07:48 MET

Użytkownik "Nameless" <newsam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:csh017$8jq$1@news.onet.pl
> Win XP Sp 2
> Standardowo zainstalowana i ustawiona Zapora Systemowa z WIN XP
>
> Co chcę zrobić:
> Otworzyć połączenie do np. ftp.microsoft.pl za pomocą:
> a. ftp systemowy (ten czrny ekran)
> b. ftp za pomocą Internet Explorera
> c. za pomocą klienta Total Commander
>
> Wszędzie mam ustawione passive mode
>
> Total Commander jest dodany w wyjątkach zapory systemowej.
>
> Na jednym z kompów działa to bez żadnego problemu na drugim
> (połącznie a i b) działa tylko wtedy gdy zupełnie wyłączę zaporę
> [...]

Nic nie musisz robić. Zapora nie chroni przed nawiązywaniem połączeń w
stronę Internetu, tylko przed wejściem z Internetu do Twojego komputera.
Wszystkie programy inicjujące połączenia w kierunku na zewnątrz działają
bez żadnych przeszkód. Przed chwilą z ciekawości połączyłem się spod
Total Commandera z jakimś serwerem ftp w Internecie zupełnie
bezproblemowo, a w moim XP Home SP2 nie ma aktualnie żadnych włączonych
regułek ani wyjątków (Zapora oczywiście jest włączona).

P.S. A ftp.microsoft.com faktycznie nie działa, ale zapewne z zupełnie
innych powodów ;-).

/odpowiadając zmień px na pl/