Re: Brak dostępu do udostępnionych katalogów w WXP z poziomu W98SE (inny komputer)

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <black.fox_at_blackfox.org>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 18:30:13 MET

Jacek "Plumpi" wrote:

> Każde poszukiwanie pomocy rozpoczynam od przeglądania archiwum. Niestety w
> tym przypadku archiwum nie ma nic do powiedzenia, /.../

Może nieodpowiednio z nim rozmawiasz? ;-)

> Proste udostępnianie jest załączone. Udostępnianie działa, ale nie ma
> zakładki udostępniania z hasłem.

I nie będzie jej dopóki nie zaczniesz czytać wskazanego archiwum (i nie
tylko) starając się to _dokładnie_ zrozumieć. Patrz choćby na artykuł
http://support.microsoft.com/?id=307874 Jak widać do uzyskania
wspomnianej zakładki konieczne jest _wyłączenie_ prostego udostępniania.

> Czy uważasz , że archiwum jest panaceum na wszystko ?

Nie na wszystko, ale akurat zagadnienie udostępniania pomiędzy 9x a NT
było opisywane setki razy.

> Jak widać nie leczy mojego przypadku, a 99% odpowiedzi to: "poszukaj w
> archiwum" lub "było setki razy".

> Przypuszczam, że te odpowiedzi to nie są odpowiedzi ludzi znających się na
> rzeczy, lecz odpowiedzi tych, którzy tylko sięgają do googla i liczą liczbę
> linków, w których pojawia się dane hasło.

Sam to zagadnienie osobiście opisywałem wielokrotnie i nie zamierzam
przyklejać tylko treści postów...

> [...] Tylko zastanawiam się gdzie popełniłem błąd lub co jest tego
> przyczyną. Być może instalowane Service Packi zamieszały albo
> programy Adaware, Spyboot ?

Wyłącz proste udostępnianie, sprawdź w gpedit.msc sposób udostępniania i
 model zabezpieczeń dla kont lokalnych, z hosta z systemem 9x loguj się
używając dokładnie tego samego konta jak na NT, pamiętaj, że systemy 9x
nie obsługują tak długich nazw użytkowników i haseł jak systemy NT...

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk