Re: Serwer Ftp w sieci lokalnej.

Autor: matti <mfelusWYTNIJTO_at_tlen.pl>
Data: Sat 15 Jan 2005 - 09:23:29 MET

> [...]
> 192.168.0.X/255.255.255.0 z dostępem do internetu oraz mini sieć
> domowa (dwa komputery) na adresach statycznych 10.0.0.X/255.255.255.0.
> Internet i jego udostępnianie działa bez problemu (proxy). Otoczenie
> sieciowe w sieci domowej działa bez problemu (jeśli jestem członkiem
> odpowiedniej grupy lokalnej). Natomiast otoczenia sieciowego sieci
> sąsiedzkiej nie widać (niezależnie od członkostwa w grupie). W
> zasadzie otoczenie to jest mi do szczęścia niepotrzebne, jednak
> czasami jest potrzeba przesłania/odebrania od kolegi z sieci jakiegoś

 Przypuszczam że utworzyłeś podsieć swoich dwóch komputerów domowych, przy czym
jeden komputer ma łącze do sieci osiedlowej czy WLAN i udostępnia Net'a
drugiemu. Nic dziwnego że nie działa Otoczenie sieciowe dla całej sieci gdyż
podstawową siecią jest twoja sieć 2 komputerów domowych.

W zależności co masz (kabel RJ45 czy WLAN), dla kabla RJ45 kup koncentator
sieciowy i podłącz jako wejście twoje dotychczasowe łącze do neta, i jako
wyjście do niego 2 kompy domowe. W przypadku WLAN kup sobie koncentrator
bezprzewodowy i zrób sobie mostek

Polecam WarFTP