Re: XP HE stoi na ekranie powitalnym

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 13 Jan 2005 - 19:13:47 MET

Użytkownik "JacekM" <r.ochudzki@interia.pl> napisał w wiadomości
news:cs6apd$piq$1@atlantis.news.tpi.pl
[...]
> fixmbr - nie użyłem jeszcze ze względu na tajemniczy komunikat:
> "UWAGA Stwierdzono że ten komputer ma niestandardowy lub
> nieprawidłowy główny rekord rozruchowy.
> FIXMBR moze uszkodzic tabel partycji......" itd. ale nie przypuszczam
> aby to było przyczyną - nie dochodziłby do tego ładnego niebeiskiego
> ekranu; ale spróbuje po wykopiowaniu danych przez knoppixa

Nic nie uszkodzi, bez obaw. Używasz zapewne jakiegoś bootmanagera
(lilo?), albo zapisywałeś główny kod startowy do MBR czymś w rodzaju
fdiska. Fixmbr pluje się o to, że ten kod jest inny niż jego własny
(choć też może być poprawny, chyba że to wirus....).

> fixboot - "Czy na pewneo chcesz zapisac nowy sektor rozruchowy
> partycji C:?" -a po co?

Po nic. Niepotrzebne.

> -próba instalacji "nakładki" na istniejący system ; instalator nie
> wykrywa systemu jako windows(!!!) tylko jakiś inny i ostrzega ze
> instalowanie wielu systemów na jednej partycji nie jest zalecane,
> instalacja w folderze c:\windows zakończy się utrata danych w Moje
> dokumenty itp.. (przetrenowane poprzednio).
>
> NA komputerze jest jedna partycja; a na obudwu kompach z tym

To błąd - gdybyś miał drugą partycję i trzymał na niej obraz pierwszej,
miałbyś już pewnie problem z głowy.

Spróbuj wykonać fdisk /mbr z dyskietki DOS-owej (koniecznie to
polecenie, nie żaden fixmbr). Jeśli to jest to o czym myślę to powinno
pomóc.

/odpowiadając zmień px na pl/