Re: Nie odpala WindowsXP po zmianie dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 21:19:51 MET

Użytkownik "Vegeta(ble)" <darek_rzeszof@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cs19i7$n3i$1@inews.gazeta.pl
> Witam;
>
> Byly sobie 2 dyski, po 2 partycje na kazdym:
> 1a. W98 - C
> 2a. FAT32 - E
> 1b. WXP NTFS - D
> 2b. NTFS - F
>
> Stworzylem na nowym dysku 4 partycje, system plikow pasuje do literek
> dysków.
> Odpalilem ghosta, ladnie skopiowalem wszystkie partycje w odpowiednie
> miejsca.
> Partycja jest aktywna, w konsoli odzyskiwania literki dyskow sie
> zgadzaja, odpowiednio przerobilem boot.ini, fixboot + fixmbr z
> [...]

Jeśli miałeś dwa fizyczne dyski, to literki C i D otrzymały najpierw
znajdujące się na nich pierwsze partycje primary, a literki E i F -
odpowiednio - znajdujące się za nimi pozostałe partycje primary
(zakładam, że wszystkie cztery partycje były podstawowe). W tej chwili
masz _jeden_ dysk fizyczny, no i kolejność przydziału literek na nim
będzie taka, jak fizyczna kolejność znajdujących się na nim partycji.
Wynika z tego, że partycja z XP powinna być drugą w kolejności, wtedy
jej obecna literka będzie się zgadzała z tym co było w poprzednim
układzie.

Niezależnie od tego należy wykonać fdisk /mbr z dyskietki DOS-owej, żeby
zlikwidować ewentualnie zapisany stary podpis dysku (może on wpływać na
obecny przydział literek do partycji pod XP - patrz link podany przez
Tomka), przeedytować plik Boot.ini (albo wykonać bootcfg /rebuild spod
Konsoli Odzyskiwania), a także przygotować się na zabawę z reinstalacją
naprawczą systemu XP, bo:
"821401 - Podczas ponownego uruchomienia systemu Windows XP po
przywróceniu danych komputera z kopii zapasowej, jest wyświetlany "Błąd
0x80090006"
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;PL821401

/odpowiadając zmień px na pl/