Re: winxp - jak usunac konto administratora.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 09 Jan 2005 - 23:06:19 MET

Użytkownik "Sebastian" <mynus@localhost.localdomain> napisał w
wiadomości news:crs855$mjt$1@atlantis.news.tpi.pl
> Sytuacja jest nastepujaca.
> Po zainstalowaniu winxp standardowo pracuje sie na koncie o nazwie
> administrator. Potem dodalem nowe konto o nazwie nowy, ktory rowneiz
> ma prawa administratora. Genialny windows robi taki trick ze gdy
> powstaje nowe konto z prawami admina to konto o nazwie administrator
> staje sie ukryte (dostepne z trybu awaryjenego).
>
> Edytowalem rejestr i konto administrator pojawia sie w wybrze razemz
> kontem nowy (po wlaczeniu windowsa) i pytanie jak usunac to konto
> nowy?
> [...]

A ja tak na marginesie Twojej prośby: nie bardzo widzę sens takiego
postępowania. Wbudowane konto Administrator ma być ukryte i dostępne
wyłącznie w trybie awaryjnym, takie jest założenie twórców systemu. Ono
w żadnym razie nie powinno służyć do normalnej pracy, a to, że jest
widoczne dopóki nie założysz jakiegoś drugiego konta, jest stanem
tymczasowym. Drugiego konta możesz natomiast już używać do wszystkiego i
możesz nadać mu jakie chcesz uprawnienia. Poza tym bardzo dobrym
pomysłem jest utrzymywanie _dwóch_ kont z uprawnieniami administratora w
systemie, nigdy nie wiadomo kiedy się to może przydać. Oczywiście, każde
takie konto musi być odpowiednio zahasłowane. Wynika z tego, że w
systemie powinny być trzy konta: jedno ukryte Administratora, drugie
zapasowe z uprawnieniami administratora i trzecie do pracy, najlepiej z
uprawnieniami zwykłego usera. Same puste profile kont nie zajmują wiele
na dysku, po co więc świadomie psuć sobie system i zmniejszać szanse na
jego postawienie na nogi w razie awarii? Hmm....

/odpowiadając zmień px na pl/