Re: [Win2000] Kilku uzytkownikow

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 06 Jan 2005 - 13:03:37 MET

Użytkownik "Human Being" <pe_em70NOSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:Xns95D6639593FD6grafxstudio@127.0.0.1
> Witam Grupowiczów,
>
> na swoim domowym komputerze posiadam system Windows 2000 PRO w wersji
> polskiej. Ponieważ z komputera korzysta również moja żona chciałbym
> utworzyć dla niej oddzielne konto z ograniczonymi uprawnieniami. Wiem
> jak to zrobić, ale mój problem dotyczy trochę innej kwestii. Otóż po
> utworzeniu nowego konta i zalogowaniu się nie są widoczne wszystkie
> zainstalowane programy (nawet jeżeli były instalowane z konta
> Administratora). To, że nie wszystkie są widoczne, to nawet dobrze,
> bo małżonka nie ze wszystkich korzysta, ale kilka jej potrzebnych
> [...]

Wystarczy. Ja na przykład większość skrótów do programów przesuwam od
razu do profilu All Users. Niekiedy trzeba z daną aplikacją powalczyć
trochę, żeby się uruchamiała - jeśli nie pomoże szukanie "access denied"
przy pomocy Regmon i Filemon z http://www.sysinternals.com i zmiana
uprawnień do określonych wpisów w rejestrze bądź plików, to należy na
chwilę nadać kontu usera uprawnienia administratora i przeinstalować
aplikację. Niektóre aplikacje można jednak niestety uruchamiać wyłącznie
poprzez runas (ale to już wina pójścia na skróty przez programistów).

/odpowiadając zmień px na pl/