Re: Udostepnianie zasobow na haslo (XP-->98)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 31 Dec 2004 - 00:52:45 MET

Użytkownik "latet" <bla@bla.bla.pl> napisał w wiadomości
news:cr1td6$uh8$1@host102-ursus.spray.net.pl

> Czyli...jak? Mam w XP zalozyc konta uzytkownikow i nazwac
> je tak, jak sie nazywają uzytkownicy w okienkach logowania
> widocznych przy uruchamianiu Win98 na innych kompach?
> Hasla tam są "puste" (nacisniecie OK) - czy to przeszkadza?

Tak, dokładnie tak powinieneś zrobić, jeśli chcesz zachować kontrolę nad
udostępnianymi zasobami. Hasła AFAIR nie mogą być puste.

[...]
> Wydaje mi sie, ze wystarczy mi opisana tam prostsza metoda:
> Metoda prosta - nałożenie hasła na konto "Gość"
>
> Ale jak to rozumiec:
>
> Teraz jak ktoś przez sieć będzie chciał się dostać na nasz komputer,
> obojętnie do jakiego zasobu, będzie musiał wpisać użytkownika "Gość" i
> ustawione przez nas hasło.

Nadanie hasła kontu Gość niewiele Ci da - te stacje, które będą to hasło
znały, będą miały dostęp do wszystkich zasobów jednocześnie, ale te,
które hasła nie dostaną - w opgóle nie będą miały dostępu do niczego.
Idea udostępniania w XP jest taka, że stacja loguje się do XP podając
parę danych: nazwę użytkownika i jego hasło. Po weryfikacji tych danych
system pozwala stacji na dostęp do tych zasobów, do których dany
użytkownik będzie miał prawo zajrzeć pracując na XP lokalnie, a ustalane
to jest poprzez prawa dostępu (ACL-e) NTFS. Czyli że odbierając lub
nadając prawa dostępu do odpowiednich katalogów masz także pełną
kontrolę nad prawami każdego podłączonego użytkownika.

> Czy tak, ze jak ktos z Win98 bedzie chcial wejsc w udostepniany
> folder,
> to po prostu wyskoczy mu okienko, w ktore bedzie musial wpisać słowo
> "Gość" oraz hasło?

Powinno. Ale nie pamiętam już, czy faktycznie wyskoczy - być może
dostaniesz po prostu komunikat "odmowa dostępu". Można wówczas
podmapować taki folder poleceniem net use w imieniu innego użytkownika.

/odpowiadając zmień px na pl/