Re: czemu mi to nie działa? net use

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Sun 26 Dec 2004 - 14:30:34 MET

audyt wrote:
> chce przechwycic port LPT1 na port 10.0.0.199 ( by moc drukować z
> programu pracujacego pod dosem )
> Robie wiec:
> net use LPT1 : \\10.0.0.199\lexiu / persistent:yes
> no i nie działa dlaczego?

(...)

> tyle tylko ze w tej konfiguracji komputer print udostepniajacy drukarke
> musi ciagle pracowac i musi byc jako pierwszy właczany by mapowanie
> zadzialo na pozostałych komputerach.....

Bo drukarka ma karte sieciowa i serwer wydruku a nie wbudowana usluge
udostepniania plikow firmy Microsoft -jezeli chcesz korzystac z tej
drukarki bezposrednio to na komputerach klientow zamias mapowac drukarke
dodaj ja jako drukarke sieciowa - czyli drukarka sieciowa a jako port
podajesz adres IP drukarki - jezeli musisz miec ja dostepna na LPT1 to
niestety ale na kazdym kliencie bedziesz ja musial udostepnic i potem
zamapowac juz jako lokalny udzial na LTP1, czyli:
- na stacji klienta tworzysz sobie lokalna drukarke siecowa o nazwie
drukarka
- potem udostepniasz ja jako \\komputer\drukarka
- potem na tym samym kompuerze mapujesz ja jako LTP1 poprzez net use

Wiem ze dookola ale coz

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl