Re: Naprawa twardego dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 12:29:20 MET

Użytkownik "Jacent" <jacent@wytnij.interia.pl> napisał w wiadomości
news:cqjfdt$2l95$1@node2.news.atman.pl
> [...]
[...]
> No wiec tak. Hdd Regenerator - w ogole nie probowalem, ze wzgledu na
> niezbyt pochlebne opinie o tym programie...
> Uzylem programu ze strony producenta "seatoold". Ten zeskanowal
> twardziela i hm, nie znalazl zadnych bledow...
> Sprobowalem zainstalowac Win98 i po komunikacie, ze "wielkosc
> twardego dysku jest bledna", czy jakos tak, system zainstalowal sie
> bez problemu. Zdaje sobie sprawe, ze to jest sukces polowiczny i ze,
> dysk jest prawdopodobnie na wykonczeniu. W gruncie rzeczy osiagnalem
> to co chcialem i na razie to mi odpowiada.

OK - ale idea była taka, żeby usunąć z dysku poprzednio nagromadzone,
być może błędne, informacje o badach. A do tego należało go całego
wyzerować. Samo przeskanowanie nic nie daje. Podpowiem, że w niektórych
programach opcja służąca zerowaniu dysku nazywa się LLF (Low Level
Format) - niech Cię to nie zmyli czasem, to jest po prostu zwykłe
zerowanie powierzchni dysku. Ponieważ masz teraz Win98 na pokładzie, to
zgraj go sobie teraz gdzieś na bok (np. Ghostem), wyzeruj dysk, i
przywróć system. A HDD Regenerator zaproponowałem dlatego, iż pozwala on
na wyczyszczenie miejsc błędnie oznaczonych jako "bad" (czyli w gruncie
rzeczy sprawnych fizycznie) bez potrzeby zerowania całego dysku.

/odpowiadając zmień px na pl/