Re: Defragmentacja XP

Autor: Jacek* <jacms_no_spam_at_priv5.onet.pl>
Data: Wed 22 Dec 2004 - 03:26:22 MET

Komandor Zupa <komandorzupa@poczta.onet.pl>,
'Tue, 21 Dec 2004 16:20:57 +0100', napisał(a):

>Więc jeśli chcę zdefragmentować dysk według katalogów to powinienem go
>wcześniej jakoś specjalnie przygotowywać i defragmentować wstępnie
>wegług zupełnie odmiennego sposobu? Może jeszcze powinienem nakreślic na
>ekranie tajemniczy symbol, wypowieczieć magiczną formułę i trzykrotnie
>zakasłać? Defragmentator to narzędzie które powinno działać bez
>dodatkowych zabiegów. Właczam i ono robi co należy - defragmentacja albo
>śmierć.

Po pierwsze wypada przeczytac manual. Po drugie O&O nie oferuje
defragmenatcji "wg. katalogow". Po trzecie po przeczytaniu manuala
zrozumiesz po co nalezy wykonac wstepna defragmenatacje "by space" na
przyklad.

>O&O układał, układał a potem d..a, zakleszczył się. Zostawił 27 plików
>1/2 giga, nie potrafił ich przenieść i kończył. Kiedys pod W98
>korzystałem z speed diska symanteka (inny niż ten teraz). On to był
>zajadły, nie odpuszczał, 0.5% wolnego miejsca a on działał. Teraz
>jest jakiś głupi pęd do defragmentacji dysków ze wzgledu na czas
>ostatniego dostepu. W przypadku dysków typowo składowych to jest
>najgorsze rozwiazanie. Kiedy wykasuje sie jakiś katalog z duża ilościa
>małych plików z których połowa była otwarta w zeszłym tysiacleciu to
>powstaje ser szwajcarski.

A gdzie konkrety. Normalnym jest, ze defragmentator nie wszystkie
pliki ugryzie. Na oporne wykorzystuje sie opcje defragmentacji "at
boot-time" inaczej "off line". Natomiast skasowanie wg. podanego
przykladu moze i pozostawia "ser", ale jest to bez znaczenia, gdyz
pozostale pliki sa zdefragmentowane, a prawidlowo ustawiona
defragmentacja automatyczna "ser" zlikwiduje.
Sorry, ale wydaje mi sie, ze narzekasz bez powodu. Poczytaj manuala
O&O - jest tam sporo informacji, ktore rozjasnia sam proces
defragmentacji i wykorzystywane metody.

--
J* ...,,,,,... icq#:49141826, gg:4411705
Walkę stworzyła przyroda, nienawiść wynalazł człowiek.