Re: Multiboot XP

Autor: pawbrok <pawbrokWYRZUC_TO_at_poczta.WYRZUC_TOonet.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 01:02:51 MET

Użytkownik "Tomasz Onyszko" <T.Onyszko_nospam_@w2k.pl> napisał w wiadomości
news:cq7c6g$mdr$2@inews.gazeta.pl...
> http://www.tweakxp.com/tweak1178.aspx
> http://www.petri.co.il/install_windows_98_after_windows_xp.htm

No i udało mi się samemu rozwiązać ten problem, chociaż wszyscy piszą, że
Win 98 musi być na pierwszej partycji pierwszego fizycznego dysku.

Otóż niekoniecznie.

Przypominam moją konfigurację.
Jeden dysk fizyczny
1 partycja primary (w win XP jako C:) na niej Win XP
2 partycja primary (w win XP jako E:) na niej Win 98 SE (jako D: mam dysk
DVD/CDR-W)
3 partycja extended (niewidoczna dla win, na niej logiczna ext2 -
przygotowana dla Linuxa)

Znak aktywności ustawiony cały czas dla 1 partycji.

boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
C:\bootsect.dos="Microsoft Windows 98 SE"

w katalogu głównym C: dopisany plik bootsect.dos , który jest zrzutem
pierwszych 512 bajtów partycji 2. (Zrzut wykonałem pod Linuxem, ustawiając
dla pewności chwilowo znacznik aktywności na partycji 2).

I wtedy z menu startowego Win XP wybieramy np. Microsoft Windows 98 SE i on
elegancko staruje, chociaż partycja nie jest pierwsza i nie aktywna.