Re: XP sprawdza dysk

Autor: Marcin Pasternak <marcinp_at_firestop.com.pl>
Data: Thu 16 Dec 2004 - 13:53:06 MET

Piter napisał(a):

> Przy każdym uruchomieniu kompa,po poprawnym zamknięciu windows zawsze sprdza
> dysk w poszukiwaniu błędów, torche mnie to denerwuje bo 10 s czekania na
> anulowanie z 15 s sprdzania i wydłuża czas uruchomienia windowsa 2 razy.
> Ktoś wie może jak to wyłączyć ?? PS. nigdy jeszcze nie znalazł żadnego błędu
> a partycja jest w NTFS

Miałem jakiś czas temu podobny problem, po długim śledztwie okazało się,
że jest to problem sprzętowy - płyta na chipsecie SIS748 + dysk Samsung
z bliżej nieokreślonych przyczyn nie lubiły się wzajemnie.
Podobnie jak u Ciebie skanowanie dysku (także pełne) nie wykazywało
żadnych błędów; wszystkie sterowniki były zainstalowane poprawnie,
Windows miał zainstalowany SP2 i wszystkie poprawki z Windows Update.
Pomogła dopiero wymiana dysku, który to dysk przełożony do innego
komputera działa bez zarzutu. Jeśli kupowałeś gotowy komputer i masz
gwarancję to na Twoim miejscu pomęczyłbym odpowiedni serwis.