Re: Problem z podlaczeniem dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 15 Dec 2004 - 08:25:28 MET

Użytkownik "Szatyn" <szatyn@att.net> napisał w wiadomości
news:cponsb$s83$1@news.onet.pl
> Witam grupowiczow.
> Czy moglibyscie mi poradzic i powiedziec gdzie lezy blad ..?

Nigdzie.

> Otoz, kupilem dysk. Chcialem go podmienic za drugi. Wiec ustawilem
> zworke na SLAVE. Wszedlem najpierw w setup komputera. Jest OK. Kopm
> odnalazl i jest widoczny. System przy restarcie tez go widzi.
> Po zaladowaniu systemu we wlasciwosciach tez jest widoczny, ale nie
> widac go fizycznie. Nie wiem gdzie tkwi problem. Po usilnych

A założyłeś na nim partycje? Uważaj - nie przerób dysku na dynamiczny.

> kombinacjach spowrotem podlaczylem stary dysk (drugi) "SLAVE" i

Co to były za kombinacje? Może tu leży źródło Twoich problemów.

> zmienily sie literki dyskow a co za tym idzie... wszystkie programy
> stracily dostep. NIby nie ma problemy, vo nozna zmienic w sciezkach
> dostepu. Ale z Internet Security i Norton Antivirus nie ma szans.
> WRRRRRRR. Za nic w swiecie nie moge wrocic do poprzednich ustawien
> (literkowych) dyskow. A zeby bylo jeszcze smieszniej... jak odlacze

To jest bardzo proste - wystarczy z powrotem przywrócić literki
partycjom spod diskmgmt.msc.

> calkowicie dysk slave i zostawiam tylko dysk "Master"(pierwszy)
> restart jest nie mozliwy bo system nie widzi wogole dysku. O co
> chodziiiiii...?

Co nie widzi - system? BIOS? Sprecyzuj. W BIOS-ie należy ustawić dysk
Master jako bootujący, a partycja podstawowa z plikami startowymi W2k
(ntldr, ntdetect.com, Boot.ini) ma być ustawiona jako aktywna.

P.S. I nie myl więcej dysków z partycjami.To są dwa zupełnie różne
pojęcia.

/odpowiadając zmień px na pl/