Re: Dobry shell

Autor: Mateusz Łoskot <see_at_my.signature.net>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 16:01:17 MET

"Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl>:

> Cygwin jest duży i "nieprzenośny" (nie możesz wykorzystać w prosty sposób
> narzędzi kompilowanych pod Cygwina na maszynach bez Cygwina). Jeśli chodzi
> o zestawy narzędzi to polecam http://unxutils.sourceforge.net/ ale są też
> szybsze i bardziej wydajne porty np sed, awk, grep - do wyguglania.
> Z komercyjnych polecam MKS Development Toolkit
> http://www.mkssoftware.com/products/tk/default.asp
> BARDZO dobre narzędzie.

Tego sie obawiam jak idzie o Cygwin.
UnxUtils używam, bez nich w ogóle nie wyobrażam sobie pracy,
ale brak mi konsoli takiej jak w UNIX, aktualnie
poruszam się po systemie używając kombinacji TotalCommander + UnxUtils,
total commander to nawigacja + jego linia poleceń, reszta to UnxUtils.
Ale niestety ma to swoje wady.
Oprócz UnxUtils istnieje jeszcze jeden port narzędzi GNU na Win32:
http://gnuwin32.sourceforge.net/

Komercyjne produkty znam również, ale...no właśnie ;-)))

Czy na prawdę tak ciężko firmie Microsoft zapewnić jakiś dobry shell
(retoryka?)?

Nic to, szukam dalej ;-)

Dzięki i pozdrawiam

--