Re: WinXP a SP2

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Sat 11 Dec 2004 - 17:37:24 MET

> Kopia zapasowa tzn. że przegrałem jako image z orginalu na pusta plyte
> (czyli mam kopie - czyz nie?).
>
> Byly instalowane tak jak z orginalu czyli wlozylem plyte do napedu i
> instalowalem.
>
> A blad pojawia sie ze nie mozna zainstalowac poniewaz system windows nie
> byl
> instalowany z orginalnego nasnika(czy jakos tak).

;-) Ale dales w banie.....
Mowisz, ze kupiles WinXP dla firmy. Zapewne to wersja OEM (w szczegoly nie
wnikam). Oznacza to tyle, ze masz prawo do instalacji tylko na jednym
stanowisku, czyli jak masz jedna plyte, to tylko na jednym komputerze mozesz
ja LEGALNIE zainstalowac i posiadac uzywajac ORYGINALNEGO klucz produktu
(pewnie byl na opakowaniu lub instrukcji).
I teraz jesli ta kopie zainstalowales na innych kompach w firmie to one sa
NIELEGALNE (Skarbowka moze sie czepiac - chyba, ze masz szczescie i nikt Cie
nie odwiedza). A co do SP2 na tych komputerach, to zapewne sprawa tego, ze
klucz ktory podal twoj pracownik podczas instalacji to ten sam z oryginalnej
plytki , co jest NIEZGODNE z licencja. Przyczyna tego faktu jest to, ze
licencjonowane oprogramowanie musi byc zarejestrowane w celu jego LEGALNEGO
uzywatnia, wiec nie mozesz podac dwa razy tego samego klucza.
Aby to rozwiazac masz do wyboru:
- kupic na wszystkie stanowiska nowe licencje XP (kazda z innym kluczem),
- zmienic klucze w systemach bedacych kopia oryginalnego i modlic sie aby US
Cie nie sprawdzil ;-)
pozdro.
Paweł