Re: Problem z IE

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 21:53:08 MET

Wybitnie uzdolniony(a)
GP <g.p@poczta.onet.pl> napisał(a) w wiadomości
news:5d7a.0000225a.41b75e13@newsgate.onet.pl..., że:
> Witam! mam następujący problem, po otwarciu IE pod win2k pojawia się
> zamiast interii, która jest ustawiona jako startowa, ścieżka:
> res/C:\WINNT\System32 \shdoclc.dll/navcancl.htm#http://www.interia.pl/
> Ktoś może wie jak się tego badziewstwa pozbyć? (Ad-aware i spybot nie
> pomagają: ()

W kluczach:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
w pozycjach:
Local Page i Start Page wpisz adresy strony startowej.

Poszukaj w Rejestrze, uruchom edytor Rejestru:
Porównaj zapisy,
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\AboutURLs
W prawym oknie zobacz czy masz podejrzane wartości.
Powinny być tam natepujące:
"Domyślna"= ""
"NavigationFailure"="res://shdoclc.dll/navcancl.htm"
"DesktopItemNavigationFailure"="res://shdoclc.dll/navcancl.htm"
"NavigationCanceled"="res://shdoclc.dll/navcancl.htm"
"OfflineInformation"="res://shdoclc.dll/offcancl.htm"
"Home"=dword:0000010e
"blank"="res://mshtml.dll/blank.htm"
"PostNotCached"="res://mshtml.dll/repost.htm"
"mozilla"="res://mshtml.dll/about.moz"

Sprawdź czy coś sie przyczepiło, powinno wygladać tak:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
URL\DefaultPrefix
Domyślna=http://
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\
Prefixes
home=http://
www=http://
itd..

Oraz zajrzyj do:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Extensions
jest tam kilka podkluczy {cyferki-literki} - zobacz na nie, a w
szczególności na klucz
{c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - w prawym oknie powinien być
wpisany
w wartościach plik np. : @shdoclc.dll itd...
Ponadto sprawdź plik shdoclc.dll, czy pochodzi z IE6 (został podmieniony).
oraz w kluczu HKCU, jak znajdziesz, odczytaj co tam pisze, usun klucz i
plik, który ustawia ten zapis.

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Często smak życia odbiera apetyt