Re: videostudio - kamera DV - jakosc....

Autor: GMN <weq_at_tlen.pl>
Data: Sat 04 Dec 2004 - 08:45:01 MET

azbest wrote:

[ciach]

> ok dzieki, sprobuje, ale czy dziala tez z analogowymi kamerami ? bo beda uzywane
> dwie - naprzemiennie :(
Nie nie dziala - ja uzywam WinDV do cyfrowek i Adobe premiere do
analogow. (mimo ze mam na karcie zlacze DV) - po prostu jest przyjemniej
i mniej skomplikowanie.

> wybacz, ale to dla mnie brzmi jak "ble ble ble" :)
> czy moglbys wytlumaczyc jasniej ? nie mam pod soba programu i kamery - ponad
> 100km stad :( i chcialbym wiedziec przed przyjadem tam, co i gdzie naprawic
Napisze jak moj problem wygladal: mialem kamere cyfrowke SONY i
sciagnalem nia film na dyk winDV-em. Na dysku wyladaowal filmik w
systemeie PAL - 720 na 576 i 29.9 fps. Natomiast ja otworzylem projekt w
systemie NTSC (720 x480 i 25 fps). Adobe spoko otworzyl wszystko i
zaczalem filmik, ale jak dodalem usuwanie przeplpotu (wlasnie
deinterlace) to efekt byl taki ze plywaly brzegi ruchome.
Ergo:
Zaladuj plik do studia i sprawdz jego wlasciwosci (bedzie napisane jaka
rozdzielczosci ramki) Projekt musi byc taki sam.
I to wsyzstko pomoze jesli to taki sam problem :)

> Aha, sprzet jest ok, bo na Win98 dzialalo dobrze - mozliwe, ze ktos nie zapisal
> zmian w preferencjach programu...

Spoko, w sprzet akurat nie watpilem