Re: Aktywacja Windows XP

Autor: Andrzej Kaczmarczyk <andrkac_at_wytnij.mnie.gazeta.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 08:44:33 MET

*KW* napisał(a):
>>Wg mnie:
>>nie jesteś uprawniony do obrotu
>>programami OEM.
>

> Gdybyś był uprawniony, to byś wiedział
> (podpisujesz odpowiednie zobowiązanie)
> czego Ci nie wolno.

Nieprawda. Jesteś właścicielem LICENCJI na użytkowanie a nie programu. I
wolno ci ją sprzedać. A fakt, że z prawnego punktu widzenia sama
licencja bez sprzętu ma wartość zero powoduje, że nikt jej nie kupi, bo
nie ma po co.

Zaraz ktoś zwróci uwagę, że nie wolno sprzedać OEM bez sprzętu, bo OEM
nie może istnież samo. Moim zdaniem to nie prawda. Mogę sprzedać sam
sprzęt - zostaje mi licencja OEM, której właścicielem pozostaję. NIE
MOGĘ JEDNAK ZAINSTALOWAĆ TAKIEGO SYSTEMU.

Tak więc moim zdaniem samego OEMa sprzedać można - ograniczenia Billa
nie mają zastosowania, jeśli prawo mówi inaczej - a licencja jest moja i
zrobę z nią co chcę.
Ale PROGRAM nie jest mój - tylko Billa, dawcy licencji. I użytkowanie
programu może zostać przez niego ograniczone.

Nikt więc nie kupi OEMa bez sprzętu, bo nie wolno mu go legalnie używać.
Taniej wyjdzie STADION EDITION.

--
Pozdrawiam
Andrzej Kaczmarczyk