Pytanie o UPS i Windows

Autor: BGR <BGR_at_czlek.bez.adresu>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 13:46:58 MET

Trochę NTG, ale nie wiem, gdzie się o to spytać. Pytałem na
pl.comp.networking, ale nic się nie dowiedziałem.

Jest kilka budyków. W każdym LAN, a między budynkami szkielet. Będzie kilka
VLAN-ów (virtual LAN ustawiony na switchach i routerach). Sieci VLAN swoim
zasięgiem obejmują różne budynki. W każdym budynku
część komputerów będzie pracować w jednym VLAN-ie, część w drugim, część
w trzecim itd. Innymi słowy pierwszy VLAN obejmie komputery znajdujące się w
różnych budynkach, drugi VLAN także obejmuje komputery znajdujące się w
różnych budynkach itd. Każdy budynek będzie mieć swój UPS. UPS będzie mieć
kartę sieciową i oprogramowanie. Problem polega na tym, że UPS w każdym z
budynków będzie musiał być wpięty do jednego z VLAN-ów i w przypadku awarii
zasilania wyśle broadcast do wszystkich kompów w tym VLAN-ie, co spowduje
ich zamknięcie.

Co robicie w takiej sytuacji? Co zrobić, żeby zamykane były kompy tylko w
jednym budynku?

Pozdrawiam