Re: WinXP Pro (en) + WinXp Pro (pl) <> wspolpraca w sieci lokalnej

Autor: Michał Wiatroszak <hogor_at_oak.rpg.pl>
Data: Thu 25 Nov 2004 - 22:27:23 MET

Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk wrote:

> Nazwa (login) nazwą - a co z hasłami? - również są identyczne? Na
> wszystkich hostach jest ustawiony ten sam sposób uwierzytelniania w
> sieci ("jako samych siebie" a nie "jako gość"?). Powyższe zachowanie
> sugeruje, że IMO albo host z XP PL próbuje się logować jako gość albo
> konto na XP PL różni się jednak od tego na pozostałych hostach z XP EN.

W temacie "z watkiem przez tygodnie" :)

Loginy i hasla sa identyczne we wszystkich opisywanych przypadkach.
Ustawilem je tak, choc po prawdzie nie bardzo mi sie chce wierzyc by
tozsamosc hasel byla jakos bardzo konieczna (inne konta w tej samej
sieci maja rozne hasla na roznych hostach [tych od EN], i sie elegancko
widza) za to pl nie wpuszczaja za diabla chinskiego. Komputer
uwierzytelniaja sie jako komputery. Konta goscia w systemie nie istnieja
(tzn za wylaczone (disable) i maja zmieniona nazwe). Co zabawniejsze,
czasami sie zdarza, ze komuter z WinXP (pl) wygra elekcje na
przegladarke nadrzedna (Master Browser). Wtedy dzieja sie cuda. Raz w
Evant logu (XPpl) jest mowa o wymuszeniu nadrzednosci przegladarki, dwa
otoczenie grupy roboczej jest niedostepne na podobnej zasadzie jak w
opisywanym w poprzednim poscie przypadku. Za chwile (po ok-nieciu
prompta o niedostepnosci i dwu-lewokliku w ikone grupy) otoczenie znowu
jest dostepne. IMHO nie jest to wirus. W sieci mam 3 niezalezne systemy
antywirusowe (EZ, Nortona, AVG). Testowalem nimi co sie tylko da :)
System z Winda PL jest dopiero co orany i nie wydaje mi sie by jakies
paskudztwo mu zaszkodzilo. Zreszta i tak ma AVG na pokladzie. Nie wydaje
mi sie rowniez by problem tkwil w Firewall poniewaz problem sie powtarza
kiedy Firewall wylaczam (we wszystkich mozliwych kombinacjach).

Ge`Iad
Hogor