Re: Wymiana RAIDa w domenie

Autor: grzechoo <grzech00_at_interia.pl>
Data: Tue 23 Nov 2004 - 00:19:56 MET

> pisałem juz o tym na grupie, ale nie dostałem odpowiedzi a nie mam pomysłu
> jak to zrobic. Ale do rzeczy
> Mam kontroler domeny na W2k. Jako dyski RAID5 - dyski SCSI 3x18GB,
> kontroler
> Adaptec 2110. Chcę wymienić te dyski na 3x74GB. Chciałbym po prostu
> przenieść w całości system i rozszerzyć partycję.
> A system to SBS W2k PL. uruchomione sporo usług.
> Próbowałem odtworzyć na świerzym systemie backup z plikami WinNt i Program
> Files i System State. Niestety system nie wstaje.
> Backup był robiony backupem z Windy - mam jeszcze jakiegość TapeWara
> [...]

Witam,
dzięki za rady. Udało się, ale po kolei:
- jak pisałem - standardowa procedura zawiodła,
- sposób zpodmienianiem napędów w RAIDzie nie wiem czy by zadziałał, bo na
kontrolerze buduje się volumin, który pozamianie dysków miałby taką samą
wielkośc jak dotychczasowy, tylko było by miejsce do wykorzystania. Nie wiem
czy można w podobnej systuacji zmienić rozmiar istniejącej partycji(?)
voluminu RAID. Jak znajdę czas to sprawdzę bo chwilowo mam na czym :) no
chyba, że ktoś w 100% odpowie
- dalej - popatrzyłem na osiołka - Volume Manager. Nie dał sobie rady, bo
okazało się, że jest jakiś błąd w tablicy partycji i się wywalał- oczywiście
checkdsk nic nie pokazywał. a) polećcie jakiś dobry programik do
naprawy/sprawdzania NTFS'a, b) poszukałem sobie i w Polsce nie znalazłem
nikogo kto oferuje Volume Managera
- już rozglądałem się za Acronisem
- zainstalowałem "3" system - na kolejnym pojedyńczym dysku. Podłączyłem
dwie macierze, zrobiłem MS Backupem kopię jednej i odtworzyłem na drugiej.
DOgrałem sektowy startowe i ruszło prawie wszystko!! Prawie tzn. MSBackup
nazwy 8.3 odpowiadające nazwom długim pozmieniał. Nie wystartował mi MSSQL,
ale pozmianie w rejestrach wpisów dla serwisów poszło. NIe wstałmi IIS, ale
tutaj niestety wykorzystałem stary patent informatyka:
odinstaluj/zainstaluj - chodzi. WIęcej strat na razie nie stwierdziłem.

Podsumowanie: udao się, standardowymi narzędziami, prawie bez piracenia - VM
wykorzystałem tylko do testów :)

pzdr
grzechoo