Re: instrukcje wykonywane w czasie startu i stopu systemu - jak?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.unc.edu>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 15:13:25 MET

Piotr Smerda wrote:

> A w czym widzisz problem?
> Instalujesz sobie system za pomocą instalacji Unattended, przygotowujesz
> odpowiednie pakiety MSI i robisz deploying w domenie za pomocą polis
> systemowych albo triala SMS i masz temat załatwiony.

No to juz mam za soba - co prawda przy pomocy innych narzedzi
(unattended.sf.net).

> Jeśli stacje robocze są jednego typu (np identyczne komputery
> HP/Siemes/Dell) to robisz obraz jednego i potem klonujesz.
> Idąc dalej - masz za pomocą klonowania załatwiony temat backupu stacji -
> pada Ci stacja , odzyskujesz ją z backupu. Proste i skuteczne.

Komputery maja rozne dyski, wiec temat klonowania odpada.
Poza tym inny sprzet w srodku itd.
No i poza tym to klonowanie jest ogolnie "be". :)

> Świetnie - tyle że rc.local wykonuje się po wystartowaniu wielu innych
> usług. Oczywiście można zmienić sekwencję wykonywania jednak średnio jest
> to zalecane.

no, to jak chcesz zmienic sekwencje, to arcytrudne zadanie: :)

ln -s /sciezka/moj_skrypt /etc/rc3.d/12moj_skrypt
ln -s /sciezka/moj_skrypt /etc/rc5.d/12moj_skrypt

gdzie 12 to liczba od 1-99 (kolejnosc uruchamiania).

Zreszta niewazne, NTG :)

To co chcialem osiagnac, krylo sie gdzie indziej (chodzi mi o latwe
*upgradowanie* i instalowanie pakietow np. miesiac po instalacji systemu).

Mozna jako administrator zainstalowac pakiet tak:
msiexec /i
\\server\unattended\packages\acrobatreader6\AdobeReader6.0-Deutsch.msi /q

ale uruchomiony z poziomu srvany juz nie zainstaluje - bo wykona sie
jako "system user".

chodzilo o dodanie allusers=1 po tej komendzie, do czego nie tak latwo
znalezc odpowiedz (ale za to duzo porad w stylu "zmienic w rejestrze to,
  przeinstalowac tamto).

Pytanie nr 2: jak uruchomic inny skrypt w czasie zatrzymywania systemu?
Pytanie nr 3: jak uruchomic jeszcze inny skrypt w czasie rebootu systemu?

Tomek