Re: Uszkodzenie XP

Autor: Ktoś Tam <ktos_tam.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 00:51:03 MET

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):

> Dla mnie ASR jest zbyt... skomplikowany ;-).
> W takich sytuacjach podmieniam po prostu ręcznie rejestr pracując pod
> Konsolą Odzyskiwania. Kopia rejestru jest w \Winnt\Repair (z dnia
> instalacji), w System Volume Information (bieżące kopie wykonywane przez
> usługę Przywracania systemu) oraz w Twoim backupie, który możesz
> rozpakować sobie do osobnego folderu i wyciągnąć z niego sam rejestr. W
> ostateczności można sobie zainstalować obok drugi system i spod niego
> naprawiać ten uszkodzony. Zaczynam zawsze od pliku SYSTEM.

Skorzystałem raz z ASR w celach testowych. Po odzyskaniu systemu wszystko
wyglądało pięknie, jak sprzed kilku dni... i tylko wyglądało. Połączenie z
internetem, minuta pracy i wykładka. Kliknięcie na "Mój komputer" i wykładka
kolejna, wyskoczył ładny komunikat w stylu: "bardzo przepraszamy ale explorer
się zawiesił". Po chwili wszystkie ikony na pulpicie zmieniły się na
domyślne...

Wniosek wyciągnąłem taki, że może to być zawodne, wiec szkoda czasu na ASR.
Ściągnąłem wiec programik Image For Dos i tylko nim sie posługuję w celach
odzyskiwania systemu.

A co do podmiany plików rejstru, to nie zawze to wystarcza. Zrobilem kiedys
test, wyłączając wszelkie zabezpieczenia internetu i pozwalając kilku wirusom
typu ad-ware i spy-ware pobuszować po systemie. Podmiana rejestru nic nie
zmieniła bo wirusy i tak sie uruchamiały przy starcie. Po wyczysczeniu sytemu
programami antywirusowymi wieszał sie explorer.exe. Kolejna podmiana plikow
rejestru niewiele dała i wieszał się nadal...

Pozdrawiam
KtośTam