Re: sieć lokalna xp problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 11:55:21 MET

Użytkownik "MAc" <mac_dx@tosiewytnie.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:cn22d8$g4t$1@news.onet.pl

> A jak ustawić firewall(norton) w komputerze ze stałym zewnętrznym IP,
> żeby był otwarty dla tego, który ma dynamicznie przydzielane
> wewnętrzne?

Generalnie robi się to tworząc regułkę określającą zakres adresów DHCP,
dla których ma ona działać, albo określony interfejs sieciowy o ile FW
daje taką możliwość. Tylko że przyglądając się Twojej konfiguracji
miałbym spore wątpliwości co do bezpieczeństwa Twoich systemów, jeżeli
zdecydujesz się je otworzyć dla wszystkich... może lepszym rozwiązaniem
będzie dokupienie dwóch kart sieciowych i utworzenie osobnego
połączenia, odizolowanego od reszty sieci? Albo programowe utworzenie
zaszyfrowanego tunelu, ale to już wyższa szkoła jazdy...

> PS cały czs proszę o rozsądny url gdzie mógłbym się douczyć
> niezaśmiecając grupy. Znalazłem kilka, ale szczerze mówiąc opisy są
> bardzo "po łebkach"

Ogólnie o sieciach i ich konfiguracji:
http://banita.pl/konf/smbporady1.html, sporo da się też wydedukować z
logów FW.