Re: Zaginiony MBR a testdisk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 21:28:18 MET

Użytkownik "badowsky" <badowsky@spymac.com> napisał w wiadomości
news:opsg85mrsx4blos4@wwa-pc17.sumi-agro.com.pl
> Dzieki serdeczne za pomoc.
> Odbudowywanie tablicy partycji niestety nie dalo pozytywnych
> rezultatow. Nie wiem czy przyczyna moze byc fakt, ze podczas
> dokladnego sprawdzania dysku testdiskiem, program zaczal raportowac
> cale mnostwo bledow odczytu. No a Windows i tak chce ow dysk
> formatowac.

To cóż, może jest on uszkodzony? Puściłeś diagnostykę dysku programem
narzędziowym producenta?

> [...]
> samoloty? Pytanie to nabiera dla mnie szczegolnego znaczenia,
> poniewaz nie jest to pierwsze tego rodzaju zdarzenie. Co najmniej
> 4te. Akurat tym razem nie padl dysk sytemowy jak to mialo miejsce w
> przeszlosci.
> Pytanie jest takie: czy wymiana zasilacza na markowy o mocy 350W +
> ups z fitrami znaczaco (max padniecie 1 dysku na rok) zmniejszy
> ryzyko podobnych awarii czy tez nie ma to wiekszego znaczenia i moj
> obecny zasilacz Deer 350W moze pozostac na swoim miejscu? Czy moze
> jakies gusla nalezy sie odprawic raz do roku zeby uniknac bledow na

Moje sugestie w kolejności prawdopodobieństwa:
- za wysoka temperatura napędów
- uszkodzony lub zbyt słaby zasilacz
- nieuziemiony komputer
- uszkodzony RAM
- komputer stoi pod stołem a Ty masz za ciężką nogę ;-)).

Wyzeruj dysk programem diagnostycznym i sprawdź, czy zniknęły błędy
odczytu. Jeżeli nie - dysk się uszkodził fizycznie.

/odpowiadając zmień px na pl/