Re: Win XP i Win 95 (udostepnianie polczenia internetowego)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 23:50:38 MET

Użytkownik "Luki" <reason2@interia.pl> napisał w wiadomości
news:f8090448.0411091234.729da4c4@posting.google.com
> [...]
> Profesional
> Polczenie z internetem:
> Neostrada
> Wszystkie polczone w jedna siec za pomoca switcha 3com
> Komputery sa w jednej grupie roboczej i "widza" sie w otoczeniu
> sieciowym.
> Zainstalowane protokó? to TCP/IP i klient Microsoft Networks
> Siec ma sluzyc tylko do przegladania Internetu.
> Bedzie to siec w osrodku dla dzieci z lekkim porazeniem mózgowym, wiec
> nie chce zwiekszac kosztów. (np. Router sprzetowy)
>
> W jaki sposób udostepnic ta lacze internetowe na pozostale komputery?

Użyć systemowego ICS, ustawienia przenieść za pomocą wygenerowanej
dyskietki (wtedy cała sieć korzysta z DHCP, czego nie polecam) albo
ręcznie nadać stacjom stałe IP z zakresu 192.168.0.2-15/255.255.255.0,
domyślna brama 192.168.0.1/255.255.255.0, serwery DNS 194.204.152.34 i
194.204.159.1. Po włączeniu udostępniania dla lokalnej karty sieciowej w
serwerze dostanie ona automatycznie adres 192.168.0.1.

> Czy udostepnianie polczenia internetowego które zawiera WinXP
> wystarczy?

Tak.

> Czy zamiast tego uzyc jakiegos programowego routera? Jakiego?
> Je?li tak to jakie numery IP nadac komputerom w sieci a jakie
> serwerowi?
> Jakiego firewalla zastosowac, czy ten z Windowsa XP wystarczy?

W zasadzie tak. Trzeba tylko pamiętać, że on blokuje tylko połączenia
przychodzące, no i system musi być uaktualniony bo już wykryto w tym
firewallu dziury. Polecam też Kerio 2.1.4 (tę starszą wersję) tudzież
ew. Sygate, ale nie pamiętam, czy wersja darmowa Sygate współpracuje z
ICS.

> Czy te wszystkie ustawienia po ponownym wlczeniu komputerów beda
> samoczynnie odnawialne?

Z DHCP są same problemy, lepiej użyj stałych IP.
http://windows.online.pl/alchemia/ics.htm

> W jaki sposób ograniczyc dostep w Windows 95 uzytkownikowi prawa
> dostepu do dysku systemowego lub np. Panelu sterowania?

O to musisz się zapytać na analogicznej grupie ...win9x ;-).
Zabezpieczenie stacji z Win9x to temat-rzeka... nie wiem czy nie lepiej
byłoby zainteresować się jakimś programem do robienia obrazów partycji i
przygotować sobie obraz gotowego, skonfigurowanego systemu wgrywany w
razie jakichś kłopotów. Proponuję np. darmowy SavePart
http://perso.club-internet.fr/guiboure,
http://www.partition-saving.com/. Obrazy można zapisywać na serwerze po
TCP/IP, uruchamiając Savepart z dyskietki sieciowej, tylko musi to być
sieć 100 MBit, inaczej będzie to za długo trwało.

> Czy Win XP w tym przypadku moze administrowac Win 95?

Hmm.. trudno mi powiedzieć, Win95 to już historia...

P.S. No i nie pozwól korzystać z Internet Explorera, bo inaczej będziesz
ciągle odśmiecał system SpyBot-em. Zainstaluj im Operę, Mozillę, albo
FireFoxa. Aha, jak piszesz na kilka grup to ustawiaj FUT-a.

/odpowiadając zmień px na pl/