Co się dzieje gdy dwa urządzenia mają takie same przerwania?

Autor: Paweł Tomaszewski <pavel84_at_.invalid.pl>
Data: Wed 03 Nov 2004 - 16:27:48 MET

Nie jestem pewien czy to przypadkiem nie jest NTG.
Chwilę się zastanawiałem na jaką grupę napisać ale do głowy przyszła mi
tylko ta...

Jakiś czas temu zaczęły się u mnie dziwne problemy.

[Historia]
Jeszcze kiedy na moim kompie gościł Win98SE przestał działać Duke Nukem 3D.
Działał tylko i wyłącznie bez dźwięku. Włączenie dźwięku skutkowało
zawieszeniem się gry. Problem leżał właśnie po stronie przerwań. Karta
dźwiękowa oraz drukarka miały przydzielone IRQ 10. Zmiana przerwania
drukarce skutkowała automatyczną zmianą przerwania karty dźwiękowej. Zmiana
na karcie powodowała zmianę irq drukarki...
Problem rozwiązałem w dość prosty sposób. Przestałem grać w DN3D z
dźwiękiem :)

[Teraźniejszość]
Od kilku dni męczę się na nowym systemie, Windows 2000 Pro. System jest
spoko, nawet szybciej działa. Mam spore problemy z odpaleniem gier Tomb
Raider 4 i 5, NFS 3 i 4 oraz kilku innych. Nowsze gry, takie jak Quake 3
Arena, ONI itp działają bez problemu. Kilka chwil po uruchomieniu
wspomnianych gier komp nagle "zwisa" a z głośników wydobywa się głośny
pisk. Coś mnie wzięło i sprawdziłem przerwania. Karta dźwiękowa ma tym
razem identyczne przerwanie jak jakiś pierdoł od USB :)
Linki do screenów (10kb sztuka):
http://dhost.info/pavelyhy/temp/karta.png
http://dhost.info/pavelyhy/temp/usb.png

Ptaśek przy Użyj ustawień automatycznych jest nieaktywny i nie wiem jak
ręcznie zmienić to przerwanie. Nie wiem nawet czy to coś pomoże...

Ostatnio znajomy przyniósł do mnie grę Croc2. Po zainstalowaniu wyskoczył
komunikat, że mam troszkę za starego DirectX w systemie. Komunikat olałem i
odpaliłem grę. Croc działał prawie cały dzień ale bez dźwięku :) Młodsza
siostra koniecznie chciała pograć z dźwiękiem więc ściągnąłem i
zainstalowałem DX9.0c. Dźwięk jest ale gra po kilku chwilach się wiesza :)

Pod USB mam podpięty modem Neostrady, Thomson SpeedTouch 330.
Karta dźwiękowa to Creative - Sound Blaster 128 PCI.

Jeśli będą potrzebne dodatkowe informacje to postaram się jak najszybciej
ich udzielić.

Kompek jak na dzisiejsze czasy jest stary ale internet, programy i starsze
gierki (prawie)działają :)

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
* recepta na email: zamień .invalid na interia *