No i w pizdjot nocka z g³owy - instalacja w2k - pomocy

Autor: Elvgreen <elvgreen_at_gazeta.pl>
Data: Sun 31 Oct 2004 - 10:47:29 MET

Witam!
Pomocy! Zachcia³o mi siê wymiany komputera na wy¿szy. Co prawda szczyt
techniki to nie jest, ale spokojnie do zastosowañ domowych siê nadaje:

Dell Optiplex GX150/1GHz/80GB/512MB

Próbowa³em zainstalowaæ system i nocka z g³owy, a efekty mizerne. Windows
nie powykrywa³ urz±dzeñ i jakby nigdy nic odpali³ sobie system w trybie
640x480 i 16 kolorów. Nie wykry³ karty d¼wiêkowej, graficznej, i innych
rzeczy. ¦ci±gn±³em sterowniki ze strony DELLa, ale na niewiele siê to zda³o.
Uda³o mi siê czê¶æ zainstalowaæ rêcznie - karta graficzna zintegrowana Intel
810. Kompletnie system nie potrafi³ zlokalozowaæ sterowników i nie
rozpoznawa³ podstawowych urz±dzeñ! Czy to wada sprzêtu? Wcze¶niej na innych
komputerach win2k wykrywa³ wszystko!

Dlaczego?

Problem1
Ma³o tego na p³ycie jest jaka¶ kostka wetkniêta do portu PCI (to chyba
pamiêæ, ale osobno mam 2 kostki po 256 MB wetkniête w osobne sloty, które
system wykazuje, wiêc nie wiem co to jest). Menad¿er urz±dzeñ nie wykrywa
tej kostki (w menad¿erze jest nieznane urz±dzenie PCI Device). Za cholerê
nie potrafiê doinstalowaæ sterownika. Kto¶ mo¿e pomóc?

Dlaczego win2k nie wykrywa tych podstawowych urz±dzeñ? Czy to mo¿e byæ wada
sprzêtu? Jak j± zlokalizowaæ?

Problem 2
Rêcznie doinstalowa³em kartê d¼wiêkow± (zintegrowana), choæ pewnie nie ten
sterownik (wybra³em Intel 97) i d¼wiêk jest jakby za wysoki, a na trayu
(g³o¶niczek) d¼wiêku nie da siê wy³±czyæ ani ¶ciszyæ.

Problem 3
Gdy dok³adam nowe urz±dzenie i system je wykrywa (np. czytnik kart do
aparatu przez USB) to miga mi wykrywanie nowego urz±dzenia, tzn jakby
wykry³, w tym samym momencie zamkn±³ i w tym samym u³amku sekundy jeszcze
raz wykry³. Nigdy siê z czy¶ takim nie spotka³em.

Czy kto¶ mo¿e poleciæ dobry program narzêdziowy?
Jaki¶ program do wykrywania sprzêtu w systemie?
Co¶ do wyszukiwania b³êdów i wad?
Kto¶ ma jakie¶ sugestie?
Jak najpro¶ciej znale¼æ dobre sterowniki, no i czy to nie jest walniêty
sprzêt bo mam miesi±c na reklamacje.

Nocka z g³owy idê spaæ i mam nadziejê, ¿e kto¶ mi pomo¿e bo jestem za³amany.