Re: Archiwizacja

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Fri 29 Oct 2004 - 10:16:03 MET DST

On Fri, 29 Oct 2004 08:42:50 +0200, Zdzisław Landowski wrote:

> [...]
>>
> Idac tym artykulem
> http://www.wown.com/j_helmig/w2kdiskq.htm
> czyli quote na HDD nie ma problemu
> ale na katalog nadal nic nie wymysle , zastanawiam sie co daje ten
> mechanizm, przeciez rownie dobrze moge dac userowi partycje o wielkosci
> quoty
> gdzie sens i logika tego mechanizmu ?\
> Oswiecie mnie bo nie rozumiem, po co to jest jak nie sluzy najprostszej
> rzeczy
> acha dla jasnosci w NW 5.1 to taki system firmy Novell ta operacja to 2
> klikniecia i mam limity nawet na pojedynczy plik, i to jest rok 1998

Załóżmy że masz partycję 100GB i 100 userów. Wcale nie musisz zakładać że
każdy user będzie miał po 2GB - możesz każdemu założyć indywidualny wpis w
tablicę przydziałów.
Dodatkowo zwróć uwagę że jeśli jest 100 userów to zdarzyć się może że ich
dane wcale nie muszą zajmować 2GB - dlatego można np założyć 100 katalogów
na dysku 100GB i dać każdemu 1.5GB quoty. Nie wszyscy wykorzystują
maksymalną pojemność katalogu.
Co do plików i katalogów - niestety Windows nie dorobił się jeszcze quoty
na katalog/plik. ZTCP w linuksach też np nie możesz założyć quoty na plik.

> Nie atakuje tutaj bron Boze windowsa, tylko probuje zrozumiec pewne rzeczy,
> ktore dla mnie byly zawsze oczywiste, ale co zrobic jak marketing wymusil ze
> moja firma ma win2k
> To pytam dalej , stacje robocze robie partycje zmuszam usera ze tam ma tylko
> wrzucac
> a co zrobic z profilami da sie jakos je ograniczyc na serwerze ?
> w tej chwili profile zajmuja po 8-20GB

Robisz tak samo z profilami - oddzielny wolumen na profile i quoty. A
profile przechowywane centralnie na serwerach.

--
Pozdrawiam
Piotrek