Re: win xp i zapychanie tablicy arp?

Autor: Dylon <dylon_at_wp.pl>
Data: Tue 26 Oct 2004 - 12:20:28 MET DST

W poscie z dnia Tue, 26 Oct 2004 09:40:38 +0200, Paweł Goleń napisal...

> To my mamy wiedzieć? A czego się w niej spodziewasz? Adresów MAC jakich
> komputerów?

Spodziewalem sie zawartosci przypominajacej ip_conntrack z linuksa.
Czyli ip+port komputerow z ktorymi sie lacze.
(ostatnio jak mi ten blad sie zglosil :) to sciagalem z ftp dane wiec
chociaz ten wpis w tablicy powinien byc)

> Hm, teoretycznie można sobie wyobrazić sytuację, w której ktoś brzydko
> się bawi i podszywa pod bramę w celu, powiedzmy, posniffowania. Jak się
> wyłącza może nie czyścić prawidłowo tego, co zatruł i wówczas tracisz
> internet. arp -d powoduje wyczyszczenie tabeli ARP, a potem pobranie
> poprawnego adresu MAC bramy.

Mysle ze gdyby to byla prawda to nie tylko ja mialbym ten problem a
jeszcze srednio 300 osob w sieci.

Moze jakies pomysly? Nie chce przinstalowac win bo to by bylo tylko
leczenie ran a nie profilaktyka :)

p.s. sprawdzalem i na linuksie nic podobnego nie ma miejsca wiec na 99%
to problem z moim xp.

Pozdrawiam

--
Maciej Dylski