Re: Defragmentator - problem

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 22:23:39 MET DST

Wybitnie uzdolniony(a)
Leon <ROT13_eboreggehonf@cbpmgn.barg.cy> napisał(a) w wiadomości
news:clei16$a39$1@news.onet.pl..., że:
> Witam
> Windows XP sp2. Mam problem z uruchomieniem windowsowego defragmentatora
> dyskow. Tzn. uruchamia sie, ale nie reaguje na zadne polecenia. Przy
> probie odpalenia z wiersza polecen dostaje komunikat: "System Windows
> nie może połączyć z aparatem Defragmentatora dysków". Probowalem z
> roznymi przelacznikami. Co to moze byc?

Jeśli nie lubisz interfejsu graficznego?, to
wpisz defrag C: /F , z wiersza poleceń.
Wiersz poleceń daje dodatkowo wiekszą kontrolę nad procesem
defragmentacji.
oraz ustaw w Rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction
ciag " Enable" = zmień z N na Y

PS.
Po uruchomieniu z wiersza poleceń proces nie jest wyświetlany graficznie i
nie można go wstrzymać ani anulować.
Program defrag uruchamia się też w tle w sposób niewidoczny, aby zapewnić
szybsze ładowanie programów. Jest skonfigurowany tak, że co trzy dni, gdy
komputer jest bezczynny, przenosi kod programów na zewnetrzne sektory
dysku,
aby programy wczytywały sie szybciej. Możemy wymusić ten proces ręcznie,
bez
konieczności uruchamiania pełnej defragmentacji, za pomocą opcji -b:
Defrag C: -b
Ta czynność zajmuje tylko 20 minut, w przeciwieństwie do pełnej
defragmentacji, która bez trudu moze zająć ponad 20 minut, w zalezności os
stopnia pofragmentowannia dysku i szybkości procesora.

PS2.
news:caq67l$jrl$1@nemesis.news.tpi.pl..., plus
1. Defraggerem-->Panel sterowania/Wydajnośc i konserwacja/Rozmieśc
elementy
na dysku twardym tak, aby programy uruchamialy sie szybciej.
2.Są też pliki i obszary, ktorych defragmentator dysków nie będzie
defragmentować: Kosz, plik stronicowania Windows, Bootsect.dos,
Safeboot.fs,
Saveboot.rsv, Hiberfil.sys i Memory.dmp. Na to nie mozna nic poradzić,
aczkolwiek dobrze jest opróżnić Kosz przed defragmentacja.
Czesto po pierwszym przejsciu defragmentator dyskow nie zdefragmentuje
wszystkich plikow. Najlepsze jest tu rozwiązanie "silowe" : uruchomiac
program ponownie, dopóki nie zdefragmentuje dysków poprzednio pominietych.
Narzedzie to nie zdefragmentuje plikow aktualnie uzywanych, wiec nalezy
zamknac najpierw wszystkie programy, jesli jakies pliki pozostana nie
zdefragmentowane, moze to oznaczac, ze sa uzywane przez dzialajacy
program.
Czesto moze sie wydawac, ze program jest wylaczony, lecz w rzeczywistosci
dziala w "ukryciu". Na przyklad, Outlook czasem pozostaje uruchomiony
naweet
po zamknieciu programu.
Aby upewnic sie, czy wszystkie programy zostaly calkowicie zakonczone
przed
uzyciem defragmentatora dyskow, uruchom Menadżera zadań--> Ctrl+Alt+Del
lub
klikajac prawym przyciskiem myszki Pasek zadan i wybierz z menu Menadżer
zadań. Sprawdx na zakladkach Aplikacje i Procesy, czy nie pracuja jeszcze
jakies programy (np. winword.exe lub Outlook.exe - te dwa programy
potrafia
czasem dzialac dalej po ich wylaczeniu).

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Są ludzie, którzy nie zauważają małego szczęścia,