Re: Obsługa kart inteligentnych - Pytanka

Autor: Vizvary II Istvan <vizys_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 20:47:36 MET DST

"latoz" <latoz@interia.pl> wrote in message
news:8G9fd.38105$z77.29110@news.chello.at...
> Witam
>
> Dorwałem sobie czytnik (GemPC410) i kartę inteligentna. Czytnik się
> zainstalował w systemie. Dla pewności wgrałem sterowniki ze strony
> (GemPC410 Windows Server 2003 PCSC driver) i program diagnostyczny
> (SmartDiag Diagnosis Tool). Program przetestował czytnik i kartę i
> napisał ze są sprawne.

1. Co to jest za karta? To że inteligentna to za mało.

> I tu się zaczynają pytania :
> Jak teraz tego używać ?
> Jak odczytać/zapisać na kartę ?

2. Ano własnie. Każda karta inteligetna jest zgodna z normą ISO7816. Są do
tego stopnia inteligentne, że będąc kompatybilne z normą nie są kompatybilne
ze sobą. Do obsługi karty potrzebujesz dokumentacje. Jesli jest to karta
javova to zapoknij, byś bez SDK robuił chociaż krok. Jesli jest to
tradycyjnakarta kryptograficzna ( o organizacji plików) to mozna się bawić
mając dokumentacje.
Zabawa zwykle polega na tym, że
próbujesz czytać zgodnie z dokumentacja - działa
próbujesz zapisać - nie działa
próbujesz podać PIN kod - karta się zepsuje.
Koniec zabawy, jesli masz jedną kartę i jest to pierwsze spotkanie z
tematem.

> Jak się logować do systemy za pomocą karty ?

A to jest inna kwestia. Możesz próbować logowanie do domeny, ale to dosyc
skomplikowana (no ,może nie aż tak skomplikowana) , w każdym razie zadziała
Ci tylko przy AD, musisz sobie postawić CA na W2k3 i dokładnie robić
wszystko wedle instrukcji. Jest w opisie MS "smart card logon "
Bywa tez logowanie bez AD i CA, w oparciu o GINA dostarczoną p[rzez
niektórych producentów kart kryptograficznych. Zalezy co to masz za karte.

> Szukałem w google ale nic ciekawego nie znalazłem :( Przeważnie
> pokazywał się opis książki "Windows Server 200x. Podręcznik
> administratora". Znalazłem też program firmy LOGiCO "Smart Card Client"
> ale jest płatny a ja chce coś do domu do zabawy.

Ponad 5 lat w tym samym miejscu
http://www.ppuvas.com/tools_pcsc_en.html .

> Mój system Windows 2003 Server Professional pl. (wersja 180 dniowa).

Z doświadczenia - szybciej Ci się skonczy karta.
Powodzenia.

Vizvary Istvan II