Re: NTFS i DOS

Autor: Wiktor S. <look_at_my.sig>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 12:36:48 MET DST

> Mam komputer z partycją NTFS i systemem XP He.
> Potrzebuje zrobić dodatkową botowalną partycję
> FAT16. Działać na niej będzie stary - ale potrzebny program
> dosowy.

> Poproszę grupowiczów o wskazówki jak tego
> dokonać aby przy starcie systemu była
> możliwość wyboru systemu.

Trzeba utworzyć odpowiedni wpis w pliku \boot.ini

u mnie plik wygląda tak:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Windows XP" /fastdetect
/NoExecute=OptOut
C:\="FreeDOS"

ostatnia linijka dodaje opcję startowania z dysku C (windows jest na E).
Tekst w cudzysłowiu jest nieistotny.

O ile mi wiadomo, instalator Win9x zamaże sektory startowe i nie będzie
można uruchomić NT-ka. Jak to naprawić poszukaj w archiwum.

--
a_rien
e-mail: wswiktor&poczta,fm